[In aanbouw]

Aangemeld op dinsdag 7 juni 2005

 In Augustus 2001 heb ik deze Fuego voor een prikkie gekocht, van mijn inmiddels ex-zwager die een passie had en nog steeds heeft voor het merk Renault. Het het eerste jaar veel motorische problemen (Fuego heeft jaren stilgestaan aan de kilometerstand te zien van een oude APK keuring, in negen jaar tijd was er amper in gereden) In 2002 krijg ik mijn eerste keuring voor m'n kiezen, finaal afgekeurd op met name het plaatwerk, achterschermen te ver doorgeroest. Stond voor een groot vraagstuk want de hele zaak zou veel geld gaan kosten of naar de sloop met die auto. Toch gekozen voor een opknapbeurt. Andere deuren erin, achterschemen splinternieuw erop laten zetten. De twee zijkanten geheel vernieuwd en gespoten. Ook de wielvelgen gespoten. Uiteindelijk door de keuring heen. Daarna laten tectyleren. Ook zat er roestvorming rondom de voorruit, deze is ook verwijderd, dak gespoten nieuw dakraam erin. Krijg ik problemen met m'n versnellingsbak, superduur geintje, zeker voor een automaat maarja, je bent al zover met die auto, dus laat maar doen he... Versnellingsbak reviseren.Bleek ook nog de boordcomputer (die de versnellingsbak regelt) kapot te zijn, ook deze is vervangen. Dit gebeurde vlak nadat ik m'n auto had laten taxeren op 13 februari 2003. Vanaf de zomer 2003 tot mei 2005 geen problemen meer met mijn Fuego gehad (APK keuring geen probleem. totdat ik twee weken geleden met m'n stomme hoofd, achteruit rijd en met m'n rechter achterscherm tegen een stenen pilaar aanrijd. Gelukkig is dit uit te deuken, staat reeds bij de schadehersteller. Staat reeds in de grondverf, ziet er goed uit verder. (Gelukkig All risk verzekerd) Laat 'm meteen een andere motorkap opzetten dat was het enige wat nog aan plaatwerk moest gebeuren aan deze auto. Vrijdag is die hoogstwaarschijnlijk klaar. Verder geef ik wat opsommingen voor zover ik het nog weet. -Remleidingen vernieuwd -Ben al aan derde startmotor toe -Rotor/Bougiekabels vervangen -Nieuwe benzinepomp (oude lekte benzine, ti's dat ik t door had anders had die Fuego nog wel in de brand kunnen vliegen) -Achterruitvervangen + die (hydraulische) veren - Ruiterwisserelement vervangen -Achteruit verwarming gemaakt Tja als ik dit allemaal van te voren had geweten, was ik er niet aan begonnen, maar vrijdag staat er een nagenoeg splinternieuwe Fuego voor de deur. Ik ben er toch trots op, want laten we wel zeggen: Ik heb veel bekijks met deze Fuego ook al heeft ie me veel geld gekost. Ik vind t toch een mooie wagen. Het is trouwens mijn allereerste auto en hoop ook de laatste haha!

 

U kunt een e-mailbericht met vragen of opmerkingen over deze website verzenden aan webmaster@renaultfuego.nl.
Copyright 2005/2009 J.Lijnema